Terapia hrou a psychoterapia dospievajúcich
Pri individuálnej psychoterapeutickej intervencií detí a dospievajúcich využívame špeciálne formy, metódy a prostriedky. S malými deťmi, pre ktoré je vedenie dialógu zatiaľ náročné, pracujeme primárne formou hrovej terapie, sandplay terapie, arteterapie, muzikoterapie, senzorickej integrácie, nácviku relaxácie či kreatívnych techník. Sú pre dieťa prirodzeným prostriedkom k vyjadreniu ich vnútorného prežívania ako radostí, tak i ťažkostí.
Pri práci s dospievajúcimi využívame mnohé zo zmienených techník – príbehy, pieskovú terapiu, nácvik relaxácie či rozhovor. Interakcia smeruje k vzájomnému dialógu. V oboch prípadoch najmä počúvame „príbeh dieťaťa a mladistvého“.
Na prvé stretnutie prichádza rodič sám. Zaujíma nás vývin dieťaťa, či dospievajúceho, podoba jeho ťažkostí a reakcií na situáciu, v ktorej sa ocitlo. Súčasťou zdieľania je rozhovor o vzájomných vzťahoch v rodine o atmosfére spolužitia. Celková dĺžka intervencie je podmienená charakterom ťažkostí. Následne na stretnutia prichádza dieťa, sprevádzané rodičom. Po štyroch, respektíve piatich intervenciách realizujeme konzultáciu s rodičom/rodičmi s cieľom vymeniť si kľúčové informácie a odporučiť podnety a techniky práce a vedenia dieťaťa v súvislosti s jeho ťažkosťami. Počet intervencií sa líši v závislosti od ťažkostí dieťaťa.